keskiviikko 19. elokuuta 2015

Kylpyhuoneremontista

Heippa :)


Entisen asuntomme vuokrasopimus päättyi heinäkuussa niin päädyimme siihen, että asumme talossa myös remontin ajan. Asunto on asuttavassa kunnossa, tosin hieman (ronskisti sanottuna) ruma. Ainut mikä oli huonossa kunnossa, oli kylpyhuone, joten päätimme aloittaa remontin siitä. Remonttisuunnitelma on seuraavanlainen; kylpyhuone/wc, makuuhuone, lastenhuone/toimisto, olohuone, keittiö ja tämän jälkeen siirrymme ulos. Sisällä suurin remontti tulee kylpyhuoneeseen, muualla tehdään vain pintaremonttia, mitä nyt kahden huoneen välistä kaadetaan seinä ja tehdään kahden huoneen tilanne yksi iso makuuhuone.

Kylpyhuone remontti käynnistyi viikko sitten, nyt olemme selättäneet purkuvaiheen ja tällä viikolla voidaan aloittaa jo uuden tekemistä. Käymme molemmat päivisin töissä, joten remontointiin on ollut ainoastaan iltaisin aikaa. Tällä hetkellä kylpyhuone on purettu kokonaan ja kosteutta ei ole tullut vastaan, joten kuivatukseen ei mene aikaa vaan voimme jatkaa uuden tekemistä. Tosin onhan tila "kuivunut" tässä ajassa kun purkuhommia on tehty.

Kylpyhuone ja sauna oli samassa. Sitten oli pukuhuone erikseen ja wc erikseen. Pukuhuonetta me emme tarvitse, joten päätimme, että käytämme pukuhuoneen neliöt kylpyhuoneeseen. Myös wc:n päätimme yhdistää samaan tilaan.

Tässä hieman kuvia miltä tilat näyttivät ennen purkua.

                                                  






Sauna (lauteet purettu jo)


Pukutila muovioven takana


Selviä suunnitelmia meillä ei vielä ulkokuoresta ole. Tiedämme mihin sijoitamme wc pyntyn, lavuaarin, suihkut sekä millaiset lauteet teemme. Muu on vielä hieman hämärän peitossa. Meitä kiehtoo kovin piiloasennettavat kattosuihkut ja luulen että kallistumme Hansgrohen Raindance Air 1jet suihkuihin. Kylpyhuoneen värimaailma on vielä epäselvä.

On uskomattoman vaikeaa valita laatat ym. kun tarjontaa on niin paljon ja jokaiselle on jotakin. Tällä hetkellä tuntuu todella toivottomalta ja ahdistaa hieman. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu, viimeistään sitten kun saadaan alkaa asentamaan kaakeleita paikalle. Tällä hetkellä olemme evakossa, koska asunnossa on vedet poikki. Töiden jälkeen menemme remontoimaan ja illalla vanhempiemme luokse yöksi. Koti-ikävä on kova.

Iloa,
MP







tiistai 18. elokuuta 2015

Tervetuloa!

Hei,

Ja tervetuloa mukaan blogiini :)

Olen 24-vuotias tyttö Naantalista ja ajatuksen blogin kirjoittamisesta sain siitä kun avopuolisoni kanssa ostimme vuonna 1976 rakennetun omakotitalon, jota aloimme rankalla kädellä remontoimaan. Aika remontoinnin parissa menee todella nopeasti ja ehkä en itsekkään osaa pysähtyä ajattelemaan omia fiiliksiä, joita olisi hauska muista jälkeenpäin. Tulen lisäämään paljon kuvia remontoinnin eri vaiheista ja eri ratkaisuista joihin olemme päätyneet ja toivottavasti antamaan kuvilla ja ratkaisuillamme inspiraatiota muille remppareiskoille.

Voisin hieman myös kertoa itsestäni. Tosiaan, olen 24-vuotias Naantalista kotoisin oleva tyttö joka rakastaa sisustamista ja muotia. Työkseni teen toimistotyötä arkisin kahdeksasta neljään ja tällä hetkellä vapaa-aika kuluu asunnon remontoinnissa ja suunnittelussa. Normaalisti arkeeni kuuluu urheilu, ystävät, shoppailu, perhe ja työt. Olen jollain tasolla työnarkomaani, minun pitää koko ajan tehdä jotain. Tämä ehkä heijastuu lapsuudestani, sillä olen yrittäjäperheen kasvatti ja pienestä asti olen nähnyt kun kotona tehdään paljon työtä. Luonteeltani olen hyvinkin määrätietoinen (ehkä hieman liiankin), kunnianhimoinen sekä ystävällinen. Olen todella sosiaalinen moottoriturpa, aina äänessä ;) Tällä hetkellä asun avopuolisoni kanssa kahden, mutta tulevaisuuden suunnitelmissa ja haaveissa on perheen perustaminen, mutta sen aika ei ole vielä. Tulen avaamaan elämääni tekstien myötä lisää.

Tulen kirjoittamaan paljon sisustamisesta, remontoinnista, shoppailusta ja ihan vaan perus arjestakin.

Vielä kerran, tervetuloa mukaan.

MP