Näytetään tekstit, joissa on tunniste remontointi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste remontointi. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 19. elokuuta 2015

Kylpyhuoneremontista

Heippa :)


Entisen asuntomme vuokrasopimus päättyi heinäkuussa niin päädyimme siihen, että asumme talossa myös remontin ajan. Asunto on asuttavassa kunnossa, tosin hieman (ronskisti sanottuna) ruma. Ainut mikä oli huonossa kunnossa, oli kylpyhuone, joten päätimme aloittaa remontin siitä. Remonttisuunnitelma on seuraavanlainen; kylpyhuone/wc, makuuhuone, lastenhuone/toimisto, olohuone, keittiö ja tämän jälkeen siirrymme ulos. Sisällä suurin remontti tulee kylpyhuoneeseen, muualla tehdään vain pintaremonttia, mitä nyt kahden huoneen välistä kaadetaan seinä ja tehdään kahden huoneen tilanne yksi iso makuuhuone.

Kylpyhuone remontti käynnistyi viikko sitten, nyt olemme selättäneet purkuvaiheen ja tällä viikolla voidaan aloittaa jo uuden tekemistä. Käymme molemmat päivisin töissä, joten remontointiin on ollut ainoastaan iltaisin aikaa. Tällä hetkellä kylpyhuone on purettu kokonaan ja kosteutta ei ole tullut vastaan, joten kuivatukseen ei mene aikaa vaan voimme jatkaa uuden tekemistä. Tosin onhan tila "kuivunut" tässä ajassa kun purkuhommia on tehty.

Kylpyhuone ja sauna oli samassa. Sitten oli pukuhuone erikseen ja wc erikseen. Pukuhuonetta me emme tarvitse, joten päätimme, että käytämme pukuhuoneen neliöt kylpyhuoneeseen. Myös wc:n päätimme yhdistää samaan tilaan.

Tässä hieman kuvia miltä tilat näyttivät ennen purkua.

                                                  






Sauna (lauteet purettu jo)


Pukutila muovioven takana


Selviä suunnitelmia meillä ei vielä ulkokuoresta ole. Tiedämme mihin sijoitamme wc pyntyn, lavuaarin, suihkut sekä millaiset lauteet teemme. Muu on vielä hieman hämärän peitossa. Meitä kiehtoo kovin piiloasennettavat kattosuihkut ja luulen että kallistumme Hansgrohen Raindance Air 1jet suihkuihin. Kylpyhuoneen värimaailma on vielä epäselvä.

On uskomattoman vaikeaa valita laatat ym. kun tarjontaa on niin paljon ja jokaiselle on jotakin. Tällä hetkellä tuntuu todella toivottomalta ja ahdistaa hieman. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu, viimeistään sitten kun saadaan alkaa asentamaan kaakeleita paikalle. Tällä hetkellä olemme evakossa, koska asunnossa on vedet poikki. Töiden jälkeen menemme remontoimaan ja illalla vanhempiemme luokse yöksi. Koti-ikävä on kova.

Iloa,
MP